Klacht

De tevredenheid van onze klanten is bijzonder belangrijk voor ons. Wij stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat u volledig tevreden bent met de Rolluikenplaneet-producten. Mocht een van onze producten toch defect zijn, dan helpen wij u graag verder. Voor een vlotte afhandeling hebben wij alle nodige informatie over klachten verzameld.

Hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste aspecten waarmee u rekening moet houden wanneer u een klacht indient - of het nu gaat om de redenen voor een klacht, termijnen of algemene procedures.

Algemene informatie over klachten

Als algemene regel geldt dat klachten alleen gerechtvaardigd zijn als de gekochte goederen daadwerkelijk gebrekkig zijn. De goederen zijn gebrekkig als hun feitelijke toestand op het moment van levering afwijkt van de toestand die was overeengekomen toen het koopcontract werd gesloten. Typische gebreken zijn bijvoorbeeld technische defecten.

Defecten veroorzaakt door onjuiste behandeling van het product, slijtage van het product / een onderdeel, producten waarop al reparatiepogingen zijn ondernomen en producten die niet meer in gemonteerde staat verkeren, vallen niet onder de garantie of waarborg.

Garantie

De wettelijke garantiebepalingen zijn van toepassing op de aankoop van goederen in onze online shop, waarop de koper alleen recht heeft als hij een levering ontvangt die niet vrij is van materiële gebreken of gebreken aan de titel. Als de klant als consument koopt, vervallen de wettelijke garantieaanspraken van de klant na twee jaar. Als de klant de bestelde goederen heeft gebruikt voor zijn eigen commerciële of professionele activiteit, vervallen de wettelijke garantieclaims na één jaar.

Meer informatie over het onderwerp garantie vindt u in onze Algemene Voorwaarden.

Garantie

De fabrieksgarantie is een onafhankelijke garantieovereenkomst tussen de koper en de fabrikant van de gekochte goederen. Indien er een garantie bestaat op een product dat u bij Rolluikenplaneet hebt gekocht, kunt u aanspraak maken op de rechten van de garantie, ongeacht wettelijke garantieclaims. U dient dergelijke garantieclaims rechtstreeks bij de fabrikant in te dienen.

De garantietermijnen van onze producten vindt u onder garantieverklaring.

Voordat u een klacht indient

Volg onderstaande instructies voordat u een klacht indient bij Rolluikenplaneet.

Hoe dien ik een klacht in over een product?

De belangrijkste punten in het kort:

Defecte goederen

Als je binnen de garantieperiode defecten, schade of onregelmatigheden ontdekt aan de gekochte goederen, neem dan contact op met Service & Support.

U kunt een vervangende levering of een reparatie aanvragen in geval van defecten aan de gekochte producten. U kunt zelf beslissen of de goederen moeten worden gerepareerd of vervangen. In beide gevallen nemen wij alle kosten voor transport, arbeid en materialen voor onze rekening.

Onjuiste levering

Het kan gebeuren dat er per ongeluk een heel ander product wordt geleverd dan het product dat daadwerkelijk is besteld. De levering moet dan geweigerd worden. Als de levering toch wordt geaccepteerd, breng ons dan vooraf op de hoogte van de foutieve levering. De onjuiste levering moet worden gemeld bij Service & Support. Voeg een foto van het product en het etiket bij.

In dit geval zijn wij verplicht een correct artikel te leveren. Wij zullen het onjuiste artikel retour eisen, waarbij wij alle kosten voor het retourtransport voor onze rekening nemen.

Onjuiste levering

Was je levering niet compleet of ontbreken er één of meerdere pakketten? Helaas komt het soms voor dat goederen tijdens het transport zoekraken of naar het verkeerde afleveradres zijn gestuurd. Je kunt de zending weigeren of de onvolledige zending accepteren. Het aantal geaccepteerde pakketten moet worden bevestigd.

Meld de onjuiste levering zo snel mogelijk aan ons via Service & Support. Wij nemen contact met je op en bieden een oplossing.

Houd er rekening mee dat de verzendmethode van je bestelling afhankelijk is van het gewicht en de grootte van de bestelde producten. Niet alle pakketten worden verzonden met een pakketdienst. Kleinere pakketten worden meestal met een pakketdienst verzonden. Grotere zendingen zoals grotere rolluiken, rolpoorten en sectionaaldeuren worden bij je afgeleverd door een expediteur of direct transport. Pakketten kunnen apart worden verzonden.

Pakketbezorging bij afwezigheid

Houd er rekening mee dat de levering aan een buur of een andere persoon of adres alleen kan worden uitgevoerd als u een schriftelijke kennisgeving hebt ingediend, die door Rolluikenplaneet wordt geaccepteerd.

Is uw bestelling zonder uw medeweten en zonder bevestiging geannuleerd tijdens uw afwezigheid? Meld dit dan bij ons via Service & Support.

Houd er rekening mee dat een pakket alleen bij een buur of een andere persoon of adres kan worden afgeleverd als er een schriftelijke opdracht is van de verzender of ontvanger, waarbij deze toestemming om pakketten achter te laten een individuele overeenkomst is tussen de pakketdienst en de ontvanger.

Hoe werkt het reparatieproces?

In geval van een klacht nemen wij alle kosten voor transport, arbeid en materiaal voor onze rekening.

Het opgestuurde artikel wordt eerst gecontroleerd door onze gespecialiseerde medewerkers om te bepalen of het in aanmerking komt en vervolgens doorgestuurd voor reparatie. Het duurt maximaal 14 werkdagen om een reparatie te verwerken. In individuele gevallen kunnen er echter vertragingen optreden en word je hiervan op de hoogte gesteld.